Nu ringde dom äntligen tillbaka från by-law office. Har lämnat meddelande fyra gånger. Vi behöver en licens för att hålla lotteri (raffle). Det tar 20 dagar att få en licens, och kostnaden för licensen är 3% av våran vinst. Magnus
On 06/16/2014 02:47 PM, Magnus Pellijeff wrote:
Nu ringde dom äntligen tillbaka från by-law office. Har lämnat meddelande fyra gånger. Vi behöver en licens för att hålla lotteri (raffle). Det tar 20 dagar att få en licens, och kostnaden för licensen är 3% av våran vinst. Om det är öppet för alla så förstår jag det men jag undrar om det även gäller slutet sällskap. Å andra sidan, hur ska vi kunna stoppa nån från att vara med, vi har ju inte precis nå inhägnat område eller så.
Magnus
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
Med tanke pa att vi ar en none profit club and this is to cover our costs ....... :( Vet inte vad jag ska saga. Kanske det ar bast att inte ha ett lotteri, kanske vi skulle bara ge mat korgen som doneras av IKEA till vinnaren utav tips rundan :) de skulle kanske också ge flera inisinativet att deltaga I den. Vad tror ni? Peter om du har ett facit sa kan vi hjälpas at att ratta och kanske ge resultatet tidigare an vi brukar......? De andra grejorna kan vi använda vid Lucia, eller? Vem hämtar mat korgen från IKEA? Snälla lat mig veta vad ni bestämmer angående ladan jag har, sa jag kan ta ur det som inte behovs. Den ar fardig packad och fklar for upp hämtning. Vem kommer och när. Ring gärna 613-680-1775 Torbjörn har vi några som erbjudit sig att se till att det städa efter och parken ar I samma skick vi fick den i? Kanske det ar dags att också skicka ut en påminnelse. Finns alltid några som glömt att fylla i ditt google Doc och som tänkt komma. Säger detta bara for att det har alltid varit fallet. Ann 2014-06-16 14:52 GMT-04:00 Peter Sjoberg <lpaseen@gmail.com>:
On 06/16/2014 02:47 PM, Magnus Pellijeff wrote:
Nu ringde dom äntligen tillbaka från by-law office. Har lämnat meddelande fyra gånger. Vi behöver en licens för att hålla lotteri (raffle). Det tar 20 dagar att få en licens, och kostnaden för licensen är 3% av våran vinst.
Om det är öppet för alla så förstår jag det men jag undrar om det även gäller slutet sällskap. Å andra sidan, hur ska vi kunna stoppa nån från att vara med, vi har ju inte precis nå inhägnat område eller så.
Magnus
_______________________________________________ SKO-events mailing listSKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.cahttp://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
Med tanke pa att vi ar en none profit club and this is to cover our costs ....... :(
Vet inte vad jag ska saga. Kanske det ar bast att inte ha ett lotteri, kanske vi skulle bara ge mat korgen som doneras av IKEA till vinnaren utav tips rundan :) de skulle kanske också ge flera inisinativet att deltaga I den. Vad tror ni? Och med en tipsrunda på svenska begränsas "marknaden" till SKO men nått pris till tipsrundan tycker jag det ska va
Peter om du har ett facit sa kan vi hjälpas at att ratta och kanske ge resultatet tidigare an vi brukar......? Har inte det än men på lörda så har jag det. Om vi är två så kan det gå
On 06/16/2014 08:09 PM, Ann Ericsson wrote: lite snabbare, en rättar och en räknar. Måste dock sätta en punkt i programmer för det - 15:00 Tipsrunda slit, 15:30 Svar/pris.
De andra grejorna kan vi använda vid Lucia, eller?
Vem hämtar mat korgen från IKEA? Jag kan hämta den korgen Snälla lat mig veta vad ni bestämmer angående ladan jag har, sa jag kan ta ur det som inte behovs. Den ar fardig packad och fklar for upp hämtning. Vem kommer och när. Ring gärna 613-680-1775 Jag har plastmuggar i massor som jag tar med
Torbjörn har vi några som erbjudit sig att se till att det städa efter och parken ar I samma skick vi fick den i? Kanske det ar dags att också skicka ut en påminnelse. Finns alltid några som glömt att fylla i ditt google Doc och som tänkt komma. Säger detta bara for att det har alltid varit fallet. Jag la nyss upp den på http://www.svenskaklubbenottawa.ca/se/ Kanske skicka ut nå om att baserat på vad som är i googledoc verkar det knappt komma nån.
Ann
2014-06-16 14:52 GMT-04:00 Peter Sjoberg <lpaseen@gmail.com <mailto:lpaseen@gmail.com>>:
On 06/16/2014 02:47 PM, Magnus Pellijeff wrote:
Nu ringde dom äntligen tillbaka från by-law office. Har lämnat meddelande fyra gånger. Vi behöver en licens för att hålla lotteri (raffle). Det tar 20 dagar att få en licens, och kostnaden för licensen är 3% av våran vinst.
Om det är öppet för alla så förstår jag det men jag undrar om det även gäller slutet sällskap. Å andra sidan, hur ska vi kunna stoppa nån från att vara med, vi har ju inte precis nå inhägnat område eller så.
Magnus
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca <mailto:SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca> http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca <mailto:SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca> http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
Tack Peter, bussigt att du hämtar IKEA korgen. När gör du det, jag behöver lata dem veta. Troy bad att de skulle vara mellan 10am och noon en vecko dag. Torbjörn pratade med Aranka idag hon undrade när du kommer förbi, sa snälla ring henne och fixa en tid. Later som vi har tillräckligt med tillbehör for midsommar, plast muggar tallrikar servetter, bestick.. Skulle gärna vilja veta agendan for varat firande sa när jag valkommnar alla kan jag tala om när vi tänkte göra vad. Ar det något speciellt som ni vill att jag säger någon att tacka mm. vem hämtar ladan jag har har? Ska jag ta bort lottery sakerna? Hur gör vi om någon kommer som inte ar medlem eftersom vi inte kan ta betalt, kan vi defered payment, they can pay via paypal, efterat? Sa vi kan kanske cover some of the cost etc? Hur många har anmalt sig ? Vad behovs fortfarande? Om det ar något typiskt midsommar mat vore det bra att skicka ut ett meddelande till SKO och lata dem veta. Ledsen att det verkar som jag tjatar men skos erfarenhet har alltid varit att man behöver ha koll och paminna och lata vara medlemmar veta var vi star... har alltid varit mycket sista min..... inget fel med det alla specielt barn familjer har alltid sa mycket att sta I. 4 dagar till D-day :) Ann 2014-06-16 20:43 GMT-04:00 Peter Sjoberg <lpaseen@gmail.com>:
On 06/16/2014 08:09 PM, Ann Ericsson wrote:
Med tanke pa att vi ar en none profit club and this is to cover our costs ....... :(
Vet inte vad jag ska saga. Kanske det ar bast att inte ha ett lotteri, kanske vi skulle bara ge mat korgen som doneras av IKEA till vinnaren utav tips rundan :) de skulle kanske också ge flera inisinativet att deltaga I den. Vad tror ni?
Och med en tipsrunda på svenska begränsas "marknaden" till SKO men nått pris till tipsrundan tycker jag det ska va
Peter om du har ett facit sa kan vi hjälpas at att ratta och kanske ge resultatet tidigare an vi brukar......?
Har inte det än men på lörda så har jag det. Om vi är två så kan det gå lite snabbare, en rättar och en räknar. Måste dock sätta en punkt i programmer för det - 15:00 Tipsrunda slit, 15:30 Svar/pris.
De andra grejorna kan vi använda vid Lucia, eller?
Vem hämtar mat korgen från IKEA?
Jag kan hämta den korgen
Snälla lat mig veta vad ni bestämmer angående ladan jag har, sa jag kan ta ur det som inte behovs. Den ar fardig packad och fklar for upp hämtning. Vem kommer och när. Ring gärna 613-680-1775
Jag har plastmuggar i massor som jag tar med
Torbjörn har vi några som erbjudit sig att se till att det städa efter och parken ar I samma skick vi fick den i? Kanske det ar dags att också skicka ut en påminnelse. Finns alltid några som glömt att fylla i ditt google Doc och som tänkt komma. Säger detta bara for att det har alltid varit fallet.
Jag la nyss upp den på http://www.svenskaklubbenottawa.ca/se/ Kanske skicka ut nå om att baserat på vad som är i googledoc verkar det knappt komma nån.
Ann
2014-06-16 14:52 GMT-04:00 Peter Sjoberg <lpaseen@gmail.com>:
On 06/16/2014 02:47 PM, Magnus Pellijeff wrote:
Nu ringde dom äntligen tillbaka från by-law office. Har lämnat meddelande fyra gånger. Vi behöver en licens för att hålla lotteri (raffle). Det tar 20 dagar att få en licens, och kostnaden för licensen är 3% av våran vinst.
Om det är öppet för alla så förstår jag det men jag undrar om det även gäller slutet sällskap. Å andra sidan, hur ska vi kunna stoppa nån från att vara med, vi har ju inte precis nå inhägnat område eller så.
Magnus
_______________________________________________ SKO-events mailing listSKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.cahttp://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing listSKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.cahttp://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
Hej Ann, Jag pratade med Aranka idag och bestämde att jag kommer över i morgon för att hämta stången. I skrivandets stund är vi omkring 50 personer. Vi saknar jordgubbstårtor så det blir straffet för de som anmäler sig sent :) Torbjörn Den 17 jun 2014 19:14 skrev "Ann Ericsson" <annericsson@gmail.com>:
Tack Peter, bussigt att du hämtar IKEA korgen. När gör du det, jag behöver lata dem veta. Troy bad att de skulle vara mellan 10am och noon en vecko dag.
Torbjörn pratade med Aranka idag hon undrade när du kommer förbi, sa snälla ring henne och fixa en tid.
Later som vi har tillräckligt med tillbehör for midsommar, plast muggar tallrikar servetter, bestick..
Skulle gärna vilja veta agendan for varat firande sa när jag valkommnar alla kan jag tala om när vi tänkte göra vad. Ar det något speciellt som ni vill att jag säger någon att tacka mm.
vem hämtar ladan jag har har? Ska jag ta bort lottery sakerna?
Hur gör vi om någon kommer som inte ar medlem eftersom vi inte kan ta betalt, kan vi defered payment, they can pay via paypal, efterat? Sa vi kan kanske cover some of the cost etc?
Hur många har anmalt sig ? Vad behovs fortfarande? Om det ar något typiskt midsommar mat vore det bra att skicka ut ett meddelande till SKO och lata dem veta. Ledsen att det verkar som jag tjatar men skos erfarenhet har alltid varit att man behöver ha koll och paminna och lata vara medlemmar veta var vi star... har alltid varit mycket sista min..... inget fel med det alla specielt barn familjer har alltid sa mycket att sta I. 4 dagar till D-day :)
Ann
2014-06-16 20:43 GMT-04:00 Peter Sjoberg <lpaseen@gmail.com>:
On 06/16/2014 08:09 PM, Ann Ericsson wrote:
Med tanke pa att vi ar en none profit club and this is to cover our costs ....... :(
Vet inte vad jag ska saga. Kanske det ar bast att inte ha ett lotteri, kanske vi skulle bara ge mat korgen som doneras av IKEA till vinnaren utav tips rundan :) de skulle kanske också ge flera inisinativet att deltaga I den. Vad tror ni?
Och med en tipsrunda på svenska begränsas "marknaden" till SKO men nått pris till tipsrundan tycker jag det ska va
Peter om du har ett facit sa kan vi hjälpas at att ratta och kanske ge resultatet tidigare an vi brukar......?
Har inte det än men på lörda så har jag det. Om vi är två så kan det gå lite snabbare, en rättar och en räknar. Måste dock sätta en punkt i programmer för det - 15:00 Tipsrunda slit, 15:30 Svar/pris.
De andra grejorna kan vi använda vid Lucia, eller?
Vem hämtar mat korgen från IKEA?
Jag kan hämta den korgen
Snälla lat mig veta vad ni bestämmer angående ladan jag har, sa jag kan ta ur det som inte behovs. Den ar fardig packad och fklar for upp hämtning. Vem kommer och när. Ring gärna 613-680-1775
Jag har plastmuggar i massor som jag tar med
Torbjörn har vi några som erbjudit sig att se till att det städa efter och parken ar I samma skick vi fick den i? Kanske det ar dags att också skicka ut en påminnelse. Finns alltid några som glömt att fylla i ditt google Doc och som tänkt komma. Säger detta bara for att det har alltid varit fallet.
Jag la nyss upp den på http://www.svenskaklubbenottawa.ca/se/ Kanske skicka ut nå om att baserat på vad som är i googledoc verkar det knappt komma nån.
Ann
2014-06-16 14:52 GMT-04:00 Peter Sjoberg <lpaseen@gmail.com>:
On 06/16/2014 02:47 PM, Magnus Pellijeff wrote:
Nu ringde dom äntligen tillbaka från by-law office. Har lämnat meddelande fyra gånger. Vi behöver en licens för att hålla lotteri (raffle). Det tar 20 dagar att få en licens, och kostnaden för licensen är 3% av våran vinst.
Om det är öppet för alla så förstår jag det men jag undrar om det även gäller slutet sällskap. Å andra sidan, hur ska vi kunna stoppa nån från att vara med, vi har ju inte precis nå inhägnat område eller så.
Magnus
_______________________________________________ SKO-events mailing listSKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.cahttp://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing listSKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.cahttp://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-board mailing list SKO-board@mailman.svenskaklubbenottawa.ca To unsubscribe, change email or edit options, go to http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-board
Ang Lotteriet, Då vi har lekar, dans kring stång och tipsrunda på programmet har vi bestämt att det blir lite mycket att ha lotteri också. Peter: ett lämpligt pris för tipsrundan är rimligen Ikea korgen med mat eller vad säger du? För att ta betalt av icke medlemmar så undrar vi om Peter eller Pär har en liten kassa eller kan ta med sig lite växel. /Anna Sent from my iPhone
On Jun 16, 2014, at 20:43, Peter Sjoberg <lpaseen@gmail.com> wrote:
On 06/16/2014 08:09 PM, Ann Ericsson wrote: Med tanke pa att vi ar en none profit club and this is to cover our costs ....... :(
Vet inte vad jag ska saga. Kanske det ar bast att inte ha ett lotteri, kanske vi skulle bara ge mat korgen som doneras av IKEA till vinnaren utav tips rundan :) de skulle kanske också ge flera inisinativet att deltaga I den. Vad tror ni? Och med en tipsrunda på svenska begränsas "marknaden" till SKO men nått pris till tipsrundan tycker jag det ska va
Peter om du har ett facit sa kan vi hjälpas at att ratta och kanske ge resultatet tidigare an vi brukar......? Har inte det än men på lörda så har jag det. Om vi är två så kan det gå lite snabbare, en rättar och en räknar. Måste dock sätta en punkt i programmer för det - 15:00 Tipsrunda slit, 15:30 Svar/pris.
De andra grejorna kan vi använda vid Lucia, eller?
Vem hämtar mat korgen från IKEA? Jag kan hämta den korgen Snälla lat mig veta vad ni bestämmer angående ladan jag har, sa jag kan ta ur det som inte behovs. Den ar fardig packad och fklar for upp hämtning. Vem kommer och när. Ring gärna 613-680-1775 Jag har plastmuggar i massor som jag tar med
Torbjörn har vi några som erbjudit sig att se till att det städa efter och parken ar I samma skick vi fick den i? Kanske det ar dags att också skicka ut en påminnelse. Finns alltid några som glömt att fylla i ditt google Doc och som tänkt komma. Säger detta bara for att det har alltid varit fallet. Jag la nyss upp den på http://www.svenskaklubbenottawa.ca/se/ Kanske skicka ut nå om att baserat på vad som är i googledoc verkar det knappt komma nån.
Ann
2014-06-16 14:52 GMT-04:00 Peter Sjoberg <lpaseen@gmail.com>:
On 06/16/2014 02:47 PM, Magnus Pellijeff wrote: Nu ringde dom äntligen tillbaka från by-law office. Har lämnat meddelande fyra gånger. Vi behöver en licens för att hålla lotteri (raffle). Det tar 20 dagar att få en licens, och kostnaden för licensen är 3% av våran vinst. Om det är öppet för alla så förstår jag det men jag undrar om det även gäller slutet sällskap. Å andra sidan, hur ska vi kunna stoppa nån från att vara med, vi har ju inte precis nå inhägnat område eller så.
Magnus
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
Hej, Tittade precis på anmälningssidan (och har anmält oss!) ca 50 personer nu, det känns väl bra? Gör inte så mycket om det inte blir så många fler! Det verkar inte som om intresset är jättestort för att bidra med mat, en har anmält att de tar med bröd men då behövs ju även smör och ost tex, undrar om det är klart? För min del kan vi gärna gå ut med mail och säga att det bara blir fika (vill man ha mat får man ta med åt sig och sin familj). Vad tycker ni? Jag har ju lovat att hålla i danslekarna och Ingela ska ha en CD. Har vi sagt något om musikanläggning? Och har någon numret till Ingela eller mailadress - jag skulle behöva veta vilka danser jag behöver träna in (har glömt allt utom grodorna!). Hälsningar, Ulrika ________________________________ Från: Magnus Pellijeff <magnus.pellijeff@gmail.com> Till: SKO event planering <sko-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca> Skickat: måndag, 16 juni 2014 14:47 Ämne: [SKO-events] Midsommar - Lotteri Nu ringde dom äntligen tillbaka från by-law office. Har lämnat meddelande fyra gånger. Vi behöver en licens för att hålla lotteri (raffle). Det tar 20 dagar att få en licens, och kostnaden för licensen är 3% av våran vinst. Magnus _______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
Hejsan Ullrika Ingela kom hem idag från Sverige du kan ringa henne på 613-789-6395 imorgon. Hon har en boom box hon sa att hon var villig att låna oss. Har också for mig attPatrik sa att Mats ska spela och kanske leda sång han tar med sig sitt el "piano". Vi behöver en *extra lång skarv sladd* efterson elen ar i det lilla huset och inte ute på faltet sa vitt jag forstod. Något som behovs ta med ar stark trad till att vira fast thed gröna och blommor pa majstangen + saxar. *Behovs mycket grönt*! Tycker ditt forslag later förträffligt angående att skicka ut ett medelande om att vi fikar och om någon vill ha mat bor de ta med sig det själva. Eftersom det inte ar tillräckligt med volontärer for smörgåsar mm. Stora Soppasar också något som bor tas med. Kanske också föreslå att något att sitta på (filt) marken på om man inte vill ta med sig stolar. Lat mig veta vad som bestäms. Ann 2014-06-17 19:13 GMT-04:00 ulrika Gillespie <ulrikagillespie@yahoo.se>:
Hej, Tittade precis på anmälningssidan (och har anmält oss!) ca 50 personer nu, det känns väl bra? Gör inte så mycket om det inte blir så många fler! Det verkar inte som om intresset är jättestort för att bidra med mat, en har anmält att de tar med bröd men då behövs ju även smör och ost tex, undrar om det är klart? För min del kan vi gärna gå ut med mail och säga att det bara blir fika (vill man ha mat får man ta med åt sig och sin familj). Vad tycker ni? Jag har ju lovat att hålla i danslekarna och Ingela ska ha en CD. Har vi sagt något om musikanläggning? Och har någon numret till Ingela eller mailadress - jag skulle behöva veta vilka danser jag behöver träna in (har glömt allt utom grodorna!). Hälsningar, Ulrika
------------------------------ *Från:* Magnus Pellijeff <magnus.pellijeff@gmail.com> *Till:* SKO event planering <sko-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca> *Skickat:* måndag, 16 juni 2014 14:47 *Ämne:* [SKO-events] Midsommar - Lotteri
Nu ringde dom äntligen tillbaka från by-law office. Har lämnat meddelande fyra gånger. Vi behöver en licens för att hålla lotteri (raffle). Det tar 20 dagar att få en licens, och kostnaden för licensen är 3% av våran vinst.
Magnus
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
participants (6)
-
Ann Ericsson -
annpe620@gmail.com -
Magnus Pellijeff -
Peter Sjoberg -
Torbjörn van der Meulen -
ulrika Gillespie