Med tanke pa att vi ar en none profit club and this is to cover our costs ....... :( Vet inte vad jag ska saga. Kanske det ar bast att inte ha ett lotteri, kanske vi skulle bara ge mat korgen som doneras av IKEA till vinnaren utav tips rundan :) de skulle kanske också ge flera inisinativet att deltaga I den. Vad tror ni? Peter om du har ett facit sa kan vi hjälpas at att ratta och kanske ge resultatet tidigare an vi brukar......? De andra grejorna kan vi använda vid Lucia, eller? Vem hämtar mat korgen från IKEA? Snälla lat mig veta vad ni bestämmer angående ladan jag har, sa jag kan ta ur det som inte behovs. Den ar fardig packad och fklar for upp hämtning. Vem kommer och när. Ring gärna 613-680-1775 Torbjörn har vi några som erbjudit sig att se till att det städa efter och parken ar I samma skick vi fick den i? Kanske det ar dags att också skicka ut en påminnelse. Finns alltid några som glömt att fylla i ditt google Doc och som tänkt komma. Säger detta bara for att det har alltid varit fallet. Ann 2014-06-16 14:52 GMT-04:00 Peter Sjoberg <lpaseen@gmail.com>:
On 06/16/2014 02:47 PM, Magnus Pellijeff wrote:
Nu ringde dom äntligen tillbaka från by-law office. Har lämnat meddelande fyra gånger. Vi behöver en licens för att hålla lotteri (raffle). Det tar 20 dagar att få en licens, och kostnaden för licensen är 3% av våran vinst.
Om det är öppet för alla så förstår jag det men jag undrar om det även gäller slutet sällskap. Å andra sidan, hur ska vi kunna stoppa nån från att vara med, vi har ju inte precis nå inhägnat område eller så.
Magnus
_______________________________________________ SKO-events mailing listSKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.cahttp://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events