Hejsan Ullrika

Ingela kom hem idag från Sverige du kan ringa henne på 613-789-6395 imorgon. Hon har en boom box hon sa att hon var villig att låna oss. Har också for mig attPatrik sa att Mats ska spela och kanske leda sång han tar med sig sitt el "piano". Vi behöver en extra lång skarv sladd efterson elen ar i det lilla huset och inte ute på faltet sa vitt jag forstod.

Något som behovs ta med ar stark trad till att vira fast thed gröna och blommor pa majstangen + saxar. Behovs mycket grönt!

Tycker ditt forslag later förträffligt angående att skicka ut ett medelande om att vi fikar och om någon vill ha mat bor de ta med sig det själva. Eftersom det inte ar tillräckligt med volontärer for smörgåsar mm.

Stora Soppasar också något som bor tas med. Kanske också föreslå att något att sitta på (filt) marken på om man inte vill ta med sig stolar.

Lat mig veta vad som bestäms.

Ann


2014-06-17 19:13 GMT-04:00 ulrika Gillespie <ulrikagillespie@yahoo.se>:
Hej,
Tittade precis på anmälningssidan (och har anmält oss!) ca 50 personer nu, det känns väl bra? Gör inte så mycket om det inte blir så många fler! Det verkar inte som om intresset är jättestort för att bidra med mat, en har anmält att de tar med bröd men då behövs ju även smör och ost tex, undrar om det är klart? För min del kan vi gärna gå ut med mail och säga att det bara blir fika (vill man ha mat får man ta med åt sig och sin familj). Vad tycker ni?
Jag har ju lovat att hålla i danslekarna och Ingela ska ha en CD. Har vi sagt något om musikanläggning? Och har någon numret till Ingela eller mailadress - jag skulle behöva veta vilka danser jag behöver träna in (har glömt allt utom grodorna!). 
Hälsningar, Ulrika


Från: Magnus Pellijeff <magnus.pellijeff@gmail.com>
Till: SKO event planering <sko-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca>
Skickat: måndag, 16 juni 2014 14:47
Ämne: [SKO-events] Midsommar - Lotteri

Nu ringde dom äntligen tillbaka från by-law office. Har lämnat meddelande fyra gånger. Vi behöver en licens för att hålla lotteri (raffle). Det tar 20 dagar att få en licens, och kostnaden för licensen är 3% av våran vinst.

Magnus


_______________________________________________
SKO-events mailing list
SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca
http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events