Hej Ann,
Jag pratade med Aranka idag och bestämde att jag kommer över i morgon för att hämta stången. I skrivandets stund är vi omkring 50 personer. Vi saknar jordgubbstårtor så det blir straffet för de som anmäler sig sent :)
Torbjörn
Tack Peter, bussigt att du hämtar IKEA korgen. När gör du det, jag behöver lata dem veta. Troy bad att de skulle vara mellan 10am och noon en vecko dag.Torbjörn pratade med Aranka idag hon undrade när du kommer förbi, sa snälla ring henne och fixa en tid.Later som vi har tillräckligt med tillbehör for midsommar, plast muggar tallrikar servetter, bestick..Skulle gärna vilja veta agendan for varat firande sa när jag valkommnar alla kan jag tala om när vi tänkte göra vad. Ar det något speciellt som ni vill att jag säger någon att tacka mm.vem hämtar ladan jag har har? Ska jag ta bort lottery sakerna?Hur gör vi om någon kommer som inte ar medlem eftersom vi inte kan ta betalt, kan vi defered payment, they can pay via paypal, efterat? Sa vi kan kanske cover some of the cost etc?Hur många har anmalt sig ? Vad behovs fortfarande? Om det ar något typiskt midsommar mat vore det bra att skicka ut ett meddelande till SKO och lata dem veta. Ledsen att det verkar som jag tjatar men skos erfarenhet har alltid varit att man behöver ha koll och paminna och lata vara medlemmar veta var vi star... har alltid varit mycket sista min..... inget fel med det alla specielt barn familjer har alltid sa mycket att sta I.4 dagar till D-day :)Ann2014-06-16 20:43 GMT-04:00 Peter Sjoberg <lpaseen@gmail.com>:
On 06/16/2014 08:09 PM, Ann Ericsson wrote:
Och med en tipsrunda på svenska begränsas "marknaden" till SKOMed tanke pa att vi ar en none profit club and this is to cover our costs ....... :(
Vet inte vad jag ska saga. Kanske det ar bast att inte ha ett lotteri, kanske vi skulle bara ge mat korgen som doneras av IKEA till vinnaren utav tips rundan :) de skulle kanske också ge flera inisinativet att deltaga I den. Vad tror ni?
men nått pris till tipsrundan tycker jag det ska va
Har inte det än men på lörda så har jag det. Om vi är två så kan det gå lite snabbare, en rättar och en räknar. Måste dock sätta en punkt i programmer för det - 15:00 Tipsrunda slit, 15:30 Svar/pris.
Peter om du har ett facit sa kan vi hjälpas at att ratta och kanske ge resultatet tidigare an vi brukar......?
Jag kan hämta den korgenDe andra grejorna kan vi använda vid Lucia, eller?
Vem hämtar mat korgen från IKEA?
Jag har plastmuggar i massor som jag tar medSnälla lat mig veta vad ni bestämmer angående ladan jag har, sa jag kan ta ur det som inte behovs. Den ar fardig packad och fklar for upp hämtning. Vem kommer och när. Ring gärna 613-680-1775
Jag la nyss upp den på http://www.svenskaklubbenottawa.ca/se/
Torbjörn har vi några som erbjudit sig att se till att det städa efter och parken ar I samma skick vi fick den i?Kanske det ar dags att också skicka ut en påminnelse. Finns alltid några som glömt att fylla i ditt google Doc och som tänkt komma. Säger detta bara for att det har alltid varit fallet.
Kanske skicka ut nå om att baserat på vad som är i googledoc verkar det knappt komma nån.
Ann
2014-06-16 14:52 GMT-04:00 Peter Sjoberg <lpaseen@gmail.com>:
Om det är öppet för alla så förstår jag det men jag undrar om det även gäller slutet sällskap.
On 06/16/2014 02:47 PM, Magnus Pellijeff wrote:
Nu ringde dom äntligen tillbaka från by-law office. Har lämnat meddelande fyra gånger. Vi behöver en licens för att hålla lotteri (raffle). Det tar 20 dagar att få en licens, och kostnaden för licensen är 3% av våran vinst.
Å andra sidan, hur ska vi kunna stoppa nån från att vara med, vi har ju inte precis nå inhägnat område eller så.
Magnus
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________
SKO-events mailing list
SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca
http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________ SKO-events mailing list SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________
SKO-events mailing list
SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca
http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events
_______________________________________________
SKO-board mailing list
SKO-board@mailman.svenskaklubbenottawa.ca
To unsubscribe, change email or edit options, go to
http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-board