Re: [SKO-events] [SKO-board] Agenda - Svaren till Patrik's frågor
Tack för svaren Magnus och Ann. Hör av er med de återstående frågorna. Jag har redan pratat med Mia om kaffet för mycket länge sedan och det är ordnat. PS. Lägger sko-events-listan som CC så all information finns där för midsommarfestkommitteen och framtida planeringar. Mvh, /P 2014-05-28 9:40 GMT-04:00 Ann Ericsson <annericsson@gmail.com>:
*Hejsan, se nedanfor svar I bold, på några utav frågorna*
2014-05-27 21:27 GMT-04:00 Magnus Pellijeff <magnus.pellijeff@gmail.com>:
Patrik,
Här kommer svaren på dina frågor nedan.
/Magnus
On May 26, 2014, at 4:55 PM, Patrik Lahti <bluecookiemonster@gmail.com> wrote:
Kan tyvärr inte komma ikväll.
Status om midsommarfesten är att planeringen är i full fart med en kommitte på sex personer. Om det finns några specifika frågor så emaila då dem till mig och kan jag kolla med planeringskommitten och återkomma.
Magnus tar nog upp några frågor som planeringskommitten har till styrelsen. T.ex. har jag anteckningar om följande (Magnus har nog fler frågor):
- Vem kan hålla tal? Ska det vara tal?
Ann håller tal!
*Mest ett valkomnande, information och tack tal *
- - Hur mycket får festen kosta? Om kommitten vill spendera lite pengar på något till festen så undrar vi hur mycket är rimligt?
$400 dollar
- Vad ska den kosta medlemmer/icke medlemmar?
Gratis för medlemmar, $10 dollar för icke medlemmar
- Vad är Arankas kontaktinformation? Vi behöver kanske hämta saker därifrån. T.ex. Torbjörn vill även kolla hur stången ser ut och om den kan fraktas.
Bara telefonnummer, Ann letar fram det.
* Arankas # finns på medlems listan:613-247-2286 <613-247-2286> Jag har pratat med henne och sagt vad som händer och sker. Sa sa snart ni har fatt svar ifrån parken lat mig veta och jag later henne veta.*
- - Troligen blir festen inte hos Aranka och när det är bekräftat vill vi gärna framföra ett tack till henne innan vi skickar den informationen till medlemmarna (så det inte är en överraskning för henne), vem kan göra det?
Ann gör detta.
- - Hur har det gått att ringa IKEA?
Fortfarande inget svar, Ann fortsätter kämpa med detta.
* later er veta sa snart jag far ett svar. Inte bra att blanda in a ny person nu om någon inte kanner någon som kan hjälpa till PERSONLIGEN. Jag har pratat med Troy de 2 sista aren plus Christine marketing departement, sa fortsätter med det.*
- Var finns alla sakerna som kan ha använts tidigare år, t.ex. nämndes det något om lotterigrejjer, CD med musik, dekorationer (t.ex. bordsflaggor, serpentiner), musikspelare? Även pappers- eller plasttallrikar, glas och bestik? Kan vi få en "inventory report”?
Ingela har en låda, vi kan ringa henne och fråga vad hon har (telefonnummer?). Ann har resten av lådorna. I lådorna finns vissa saker som skulle kunna användas till ett lotteri. Ann, skall inventera (men tror att det finns tillräckligt med tallrikar och bestick, även om det är olika storlekar och färger). Finns en del plastkoppar och glöggkoppar, behöver eventuellt köpas fler.
*Ja, jag hoppas att jag kan ge er ett svar I de närmaste dagarna. Jag har också en **massa lotter, sa ej nödvändigt att köpa. Vi kan arrangera en tid som passer for er att hämta allt ni behöver . Ringer Ingela och hör vad hon har, hon reser till Sverige **imorgon och kommer inte tillbaka forens den 17 Juni*. * Ringde Ingela hon har bara ljusstakar I sin lada. men hon kan bidraga med 2 CDs med * *midsommar musik/dans runt stången mm plus en boom box om vi behöver, hon lånar **gärna ut det till oss.* * Aranka har midsommar stången I sitt garage med hulahoop ringarna som vi dekorerar och sätter på kors stången, den har alltid varit fin.*
- - Ska vi sälja muggar vid midsommar? Vem har dessa i så fall och kan de arrangera allt som har med detta att göra?
Ja. Ann har muggarna (med Svenska klubbens logo). Har sålts för $12 dollar, men kan sänkas till $10 dollar (REA) då vi redan gjort vinst på dem och marknaden är något mättad.
...ja det var allt jag hade för tillfället men det kommer nog mera.
- har även en anteckning som säger att Ann skulle kolla bokning av lokal för Lucia, hur har det gått?
*Förra året när vi försökte boka i september, bad dom oss återkomma i oktober. *
* Jag ringer och later er veta också har kontaktat Mia angående kaffe från * * Bridgehead for Midsommar. Men om någon utav er pappor ser henne pa * * skolavslutningen kan ni vara snälla och fråga henne om hon inte har svarat * * mig ännu, later er veta sa fort jag vet.*
Vi kan ju bara emaila svar/diskussion om det är enklare, behövs inte tas upp i mötet om det finns annat viktigt att prata om, men jag tänkte jag skickar lite snabbt det jag har för tillfället...
Mvh, /P
On Fri, May 23, 2014 at 9:27 PM, Ann Ericsson <annericsson@gmail.com>wrote:
Better late tan never, sorry about being late. See you on Monday May 26th at 19:00 See Agenda below. Ha en trevlig helg Ann
_______________________________________________ SKO-board mailing list SKO-board@mailman.svenskaklubbenottawa.ca To unsubscribe, change email or edit options, go to http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-board
-- Patrik Lahti 45 Lynwood Avenue K1Y 2B5 Ottawa, ON Canada cell: +1-613-883-2587 _______________________________________________ SKO-board mailing list SKO-board@mailman.svenskaklubbenottawa.ca To unsubscribe, change email or edit options, go to http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-board
_______________________________________________ SKO-board mailing list SKO-board@mailman.svenskaklubbenottawa.ca To unsubscribe, change email or edit options, go to http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-board
_______________________________________________ SKO-board mailing list SKO-board@mailman.svenskaklubbenottawa.ca To unsubscribe, change email or edit options, go to http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-board
-- Patrik Lahti 45 Lynwood Avenue K1Y 2B5 Ottawa, ON Canada cell: +1-613-883-2587
participants (1)
-
Patrik Lahti