Hejsan, se nedanfor svar I bold, på några utav frågorna2014-05-27 21:27 GMT-04:00 Magnus Pellijeff <magnus.pellijeff@gmail.com>:
Patrik,Här kommer svaren på dina frågor nedan./MagnusOn May 26, 2014, at 4:55 PM, Patrik Lahti <bluecookiemonster@gmail.com> wrote:Ann håller tal!Kan tyvärr inte komma ikväll.Status om midsommarfesten är att planeringen är i full fart med en kommitte på sex personer. Om det finns några specifika frågor så emaila då dem till mig och kan jag kolla med planeringskommitten och återkomma.Magnus tar nog upp några frågor som planeringskommitten har till styrelsen. T.ex. har jag anteckningar om följande (Magnus har nog fler frågor):
- Vem kan hålla tal? Ska det vara tal?
Mest ett valkomnande, information och tack tal$400 dollar
- Hur mycket får festen kosta? Om kommitten vill spendera lite pengar på något till festen så undrar vi hur mycket är rimligt?
Gratis för medlemmar, $10 dollar för icke medlemmar
- Vad ska den kosta medlemmer/icke medlemmar?
Bara telefonnummer, Ann letar fram det.
- Vad är Arankas kontaktinformation? Vi behöver kanske hämta saker därifrån. T.ex. Torbjörn vill även kolla hur stången ser ut och om den kan fraktas.
Arankas # finns på medlems listan:613-247-2286 Jag har pratat med henne och sagt vad som händer och sker. Sa sa snart ni har fatt svar ifrån parken lat mig veta och jag later henne veta.Ann gör detta.
- Troligen blir festen inte hos Aranka och när det är bekräftat vill vi gärna framföra ett tack till henne innan vi skickar den informationen till medlemmarna (så det inte är en överraskning för henne), vem kan göra det?
Fortfarande inget svar, Ann fortsätter kämpa med detta.
- Hur har det gått att ringa IKEA?
later er veta sa snart jag far ett svar. Inte bra att blanda in a ny person nu om någon inte kanner någon som kan hjälpa till PERSONLIGEN. Jag har pratat med Troy de 2 sista aren plus Christine marketing departement, sa fortsätter med det.Ingela har en låda, vi kan ringa henne och fråga vad hon har (telefonnummer?). Ann har resten av lådorna. I lådorna finns vissa saker som skulle kunna användas till ett lotteri. Ann, skall inventera (men tror att det finns tillräckligt med tallrikar och bestick, även om det är olika storlekar och färger). Finns en del plastkoppar och glöggkoppar, behöver eventuellt köpas fler.
- Var finns alla sakerna som kan ha använts tidigare år, t.ex. nämndes det något om lotterigrejjer, CD med musik, dekorationer (t.ex. bordsflaggor, serpentiner), musikspelare? Även pappers- eller plasttallrikar, glas och bestik? Kan vi få en "inventory report”?
Ja, jag hoppas att jag kan ge er ett svar I de närmaste dagarna. Jag har också en massa lotter, sa ej nödvändigt att köpa. Vi kan arrangera en tid som passer for er att hämta allt ni behöver . Ringer Ingela och hör vad hon har, hon reser till Sverige imorgon och kommer inte tillbaka forens den 17 Juni. Ringde Ingela hon har bara ljusstakar I sin lada. men hon kan bidraga med 2 CDs medmidsommar musik/dans runt stången mm plus en boom box om vi behöver, hon lånar gärna ut det till oss.Aranka har midsommar stången I sitt garage med hulahoop ringarna som vi dekorerar och sätter på kors stången, den har alltid varit fin.Ja. Ann har muggarna (med Svenska klubbens logo). Har sålts för $12 dollar, men kan sänkas till $10 dollar (REA) då vi redan gjort vinst på dem och marknaden är något mättad.
- Ska vi sälja muggar vid midsommar? Vem har dessa i så fall och kan de arrangera allt som har med detta att göra?
Förra året när vi försökte boka i september, bad dom oss återkomma i oktober....ja det var allt jag hade för tillfället men det kommer nog mera.
- har även en anteckning som säger att Ann skulle kolla bokning av lokal för Lucia, hur har det gått?
Jag ringer och later er veta också har kontaktat Mia angående kaffe frånBridgehead for Midsommar. Men om någon utav er pappor ser henne paskolavslutningen kan ni vara snälla och fråga henne om hon inte har svaratmig ännu, later er veta sa fort jag vet.Vi kan ju bara emaila svar/diskussion om det är enklare, behövs inte tas upp i mötet om det finns annat viktigt att prata om, men jag tänkte jag skickar lite snabbt det jag har för tillfället...
Mvh,/P_______________________________________________On Fri, May 23, 2014 at 9:27 PM, Ann Ericsson <annericsson@gmail.com> wrote:
Better late tan never, sorry about being late.See you on Monday May 26th at 19:00See Agenda below.Ha en trevlig helgAnn
_______________________________________________
SKO-board mailing list
SKO-board@mailman.svenskaklubbenottawa.ca
To unsubscribe, change email or edit options, go to
http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-board
--
SKO-board mailing list
SKO-board@mailman.svenskaklubbenottawa.ca
To unsubscribe, change email or edit options, go to
http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-board
_______________________________________________
SKO-board mailing list
SKO-board@mailman.svenskaklubbenottawa.ca
To unsubscribe, change email or edit options, go to
http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-board
_______________________________________________
SKO-board mailing list
SKO-board@mailman.svenskaklubbenottawa.ca
To unsubscribe, change email or edit options, go to
http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-board