Angående Aranka så pratade jag med henne igår och kommer ev. med hennes barnbarn Björn.
Hej Ann,I inbjudan finns ett program att läsa. Ni kan läsa mer detaljer där men talet ska börja runt 13:30. Vi tycker dock inte vi behöver följa programmet till pricka.Vi tycker inte det är något särskilt som behövs tas upp i talet - helt upp till dig/er! Vad brukar det vara? Men visst är det bra att repetera programmet som du föreslog. Vi vill gärna tacka styrelsen för ert stöd, samt alla som hjälpts åt att planera och genomföra festen, inklusive dig själv förstås, och de som tar med fika och mat. Det kan vara bra att nämna att föräldrar måste vara på vakt med vattnet och matallergier (om deras barn har det). Tycker inte det är nödvändigt men du kanske även vill berätta att Marie har First Aid och att Magnus har hyreskontraktet om någon frågar. Om Peter/Pär vill (?) så kan du hänvisa de som måste betala till dem. Väl på plats kanske vi kan lägga till praktiska detaljer eller något annat som verkar lämpligt.Hoppas det går bra med talskrivandet. Hur länge tror du att ditt tal kommer ta?Vi har inte ett PA eller mikrofon till talet. Vi trodde att det inte använts förut och inte skulle behövas men är öppna för förslag och åsikter.Andra frågor:Du vill ju hålla i kontakten med Aranka. Jag vet att hon sa att hon kommer, men vi vet inte hur många de är, om Bjerke (osäker på stavning?) kommer, eller vad de tar med sig. Skulle du kunna reda ut detta samt be dem lägga in den informationen i google doc:et om det inte redan är där? Om de har problem att göra det själv kanske du kan hjälpa dem?Vi tror du tagit på dig Muggförsäljningen, är det rätt? Om du inte kan ta med dig muggarna så kan du ge dem till den person som plockar upp de andra sakerna hos dig. Du får se till att det finns växelpengar, kanske bäst att kolla med Pär.Alla kan alltid se det senaste informationen direkt i anmälan/knytkalas-google-doc:et. Det ser ut som om folk tar med mest fika. Just nu är det 39 vuxna 19 barn, totalt 58 anmälda, och det kommer säkert droppa in några fler --- verkligen jättebra!Mvh,/PPS. Vi har ett samarbetsdokument där det står vilka som hjälper till med olika uppgifter om någon vill veta så kan jag vidarebefordra den (vet inte om du vill nämna namn i talet eller inte, men där är informationen).2014-06-17 19:13 GMT-04:00 Ann Ericsson <annericsson@gmail.com>:
Skulle gärna vilja veta agendan for varat firande sa när jag valkommnar alla kan jag tala om när vi tänkte göra vad. Ar det något speciellt som ni vill att jag säger någon att tacka mm....snip...Hur många har anmalt sig ? Vad behovs fortfarande? Om det ar något typiskt midsommar mat vore det bra att skicka ut ett meddelande till SKO och lata dem veta. Ledsen att det verkar som jag tjatar men skos erfarenhet har alltid varit att man behöver ha koll och paminna och lata vara medlemmar veta var vi star... har alltid varit mycket sista min..... inget fel med det alla specielt barn familjer har alltid sa mycket att sta I.4 dagar till D-day :)Ann
_______________________________________________
SKO-events mailing list
SKO-events@mailman.svenskaklubbenottawa.ca
http://mailman.svenskaklubbenottawa.ca/mailman/listinfo/sko-events