Svarade jag på alla dina frågor? 

/P

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
Note: I have a new cell phone number: 16138982560
From: Ann Ericsson
Sent: Thursday, June 19, 2014 21:12
To: Patrik Lahti; SKO event planering; Board of Directors
Subject: Re: om Välkomsttal och några andra frågor

Patrik och alla,

Talet om man nu kan kalla det for det,  ar under kontrol, lar inte ta lang stund 5 min mer eller mindre. Det var mer om det var nagot som ni hade koll pa som jag inte visste och som ni ville ha sagt som jag tankte pa nar jag fragade.

Par kommer inte att vara med tyvärr sa medlemskapet/betalandet ligger på Peters skuldror.
han tar med sig medlems blanketter och pennor.

Emma kommer förbi imorgon och hämtar ladan. Jag passar på att lägga 6st muggar i ladan som kan säljas. Vi bestämde att sälja dem for $10/st Kanske vi alla kunde tanka på att ta med lite växel. Jag hinner inte gå till banken imorgon.

Ingela hade med sig lite små saker från Sverige som jag hade bett henne köpa for lotteriet, men eftersom det nu inte blir något sa kan det sparas till Lucia. Men pratade med Jonna vi har några barn saker sa vi tänkte att eftersom alla barn älskar att vinna något sa tyckte vi att vi kan ge ut dem som pris for tävlingarna ie. säck hoppning mm eller göra ett barn lotteri, vad sägs?

Aranka vet ej sakert ännu om hon kommer, kanske ....

Ja, det ar jättefint att vi har sa många som anmalt oss. Gratis till er som har gjort att det fungerar.

Nu ar allt vi behöver en solig och vacker dag :) for en Glad midsommar !



Ann 



2014-06-19 14:41 GMT-04:00 Patrik Lahti <bluecookiemonster@gmail.com>:
Hej Ann,

I inbjudan finns ett program att läsa. Ni kan läsa mer detaljer där men talet ska börja runt 13:30. Vi tycker dock inte vi behöver följa programmet till pricka. 

Vi tycker inte det är något särskilt som behövs tas upp i talet - helt upp till dig/er! Vad brukar det vara? Men visst är det bra att repetera programmet som du föreslog. Vi vill gärna tacka styrelsen för ert stöd, samt alla som hjälpts åt att planera och genomföra festen, inklusive dig själv förstås, och de som tar med fika och mat. Det kan vara bra att nämna att föräldrar måste vara på vakt med vattnet och matallergier (om deras barn har det). Tycker inte det är nödvändigt men du kanske även vill berätta att Marie har First Aid och att Magnus har hyreskontraktet om någon frågar. Om Peter/Pär vill (?) så kan du hänvisa de som måste betala till dem. Väl på plats kanske vi kan lägga till praktiska detaljer eller något annat som verkar lämpligt.

Hoppas det går bra med talskrivandet. Hur länge tror du att ditt tal kommer ta?

Vi har inte ett PA eller mikrofon till talet. Vi trodde att det inte använts förut och inte skulle behövas men är öppna för förslag och åsikter.


Andra frågor: 

Du vill ju hålla i kontakten med Aranka. Jag vet att hon sa att hon kommer, men vi vet inte hur många de är, om Bjerke (osäker på stavning?) kommer, eller vad de tar med sig. Skulle du kunna reda ut detta samt be dem lägga in den informationen i google doc:et om det inte redan är där? Om de har problem att göra det själv kanske du kan hjälpa dem?

Vi tror du tagit på dig Muggförsäljningen, är det rätt? Om du inte kan ta med dig muggarna så kan du ge dem till den person som plockar upp de andra sakerna hos dig. Du får se till att det finns växelpengar, kanske bäst att kolla med Pär.


Alla kan alltid se det senaste informationen direkt i anmälan/knytkalas-google-doc:et. Det ser ut som om folk tar med mest fika. Just nu är det 39 vuxna 19 barn, totalt 58 anmälda, och det kommer säkert droppa in några fler --- verkligen jättebra!

Mvh,
/P

PS. Vi har ett samarbetsdokument där det står vilka som hjälper till med olika uppgifter om någon vill veta så kan jag vidarebefordra den (vet inte om du vill nämna namn i talet eller inte, men där är informationen).

​​


2014-06-17 19:13 GMT-04:00 Ann Ericsson <annericsson@gmail.com>:

Skulle gärna vilja veta agendan for varat firande sa när jag valkommnar alla kan jag tala om när vi tänkte göra vad. Ar det något speciellt som ni vill att jag säger någon att tacka mm.
 
 ...snip...

Hur många har anmalt sig ? Vad behovs fortfarande? Om det ar något typiskt midsommar mat vore det bra att skicka ut ett meddelande till SKO och lata dem veta. Ledsen att det verkar som jag tjatar men skos erfarenhet har alltid varit att man behöver ha koll och paminna och lata vara medlemmar veta var vi star... har alltid varit mycket sista min..... inget fel med det alla specielt barn familjer har alltid sa mycket att sta I.
 4 dagar till D-day :)

Ann